Effort Lab | Apple Store Di Negeri Sembilan Melaka Johor - Makanan pelik di Johor

Blog Admin | 03:47:00 | 0 comments

Effort Lab | Apple Store <b>Di</b> Negeri Sembilan Melaka <b>Johor</b> - Makanan pelik di Johor


Effort Lab | Apple Store <b>Di</b> Negeri Sembilan Melaka <b>Johor</b>

Posted: 13 Jan 2014 08:07 AM PST

Berikut merupakan senarai store, kedai, outlet, penjual dan pengedar sah Apple yang terletak di Negeri Sembilan, Melaka dan Johor. Anda bercadang untuk beli iPhone, iPad, iPod, MacBook, accessories? Boleh rujuk senarai yang kami sediakan ini untuk mendapatkan lokasi. Diharap ia dapat membantu anda.

NEGERI SEMBILAN
Apple Authorised Resellers
Senheng – Senawang
Senheng – Tesco Seremban 2
SenQ – Jusco Seremban 2
Thunder Match – AEON Seremban 2
Senheng – Nilai
Courts – Nilai

MELAKA
Apple Premium Reseller
Senheng – Cheng, Melaka
Mac City – AEON Bandaraya Melaka

Apple Authorised Resellers
Senheng – Melaka
Mac City – Hatten Square
Senheng – Taman Mutiara, Melaka
SenQ – Mahkota Parade
Courts – Plaza Melaka Sentral
Senheng – Taman Seri Mangga
Courts – Jasin

JOHOR
Apple Shop
Courts – Johor Bahru

Apple Premium Reseller
Mac City – Johor Bahru
Senheng – Bandar Utama Segamat

Apple Authorised Resellers
Mac City – Kluang
Senheng – Kluang
Courts – Kluang
SenQ -Kluang Mall
Courts – Kulai
Senheng – Tesco Kulai
SenQ -Batu Pahat Mall
Ascentouch – Batu Pahat Mall
Mac City – Square One Mall, Batu Pahat
G&O Distribution – Square One Mall, Batu Pahat
Courts – Batu Pahat
Pantas Bebas – Universiti Teknologi Malaysia, Skudai
EIT Lifestyle – Sutera Mall, Skudai
Courts – Nusa Bestari
Ascentouch – Sutera Mall. Skudai
SenQ -Sutera Mall, Skudai
Senheng – Nusa Bestari
Switch – AEON Bukit Indah
SenQ – Jusco Bukit Indah
Senheng – Setia Indah
Machines – Tebrau City
SenQ -Jusco Tebrau City
EIT Lifestyle – KSL City Mall, Johor Bahru
Ascentouch – Danga City Mall
Machines – City Square, Johor Bahru
SenQ – Plentong
Courts – Giant Plentong
Senheng – Pasir Gudang
EIT Lifestyle – KIP Home Mart, Masai
Senheng – Muar
Courts – Muar

Sila klik untuk lihat senarai mengikut negeri :
Apple Store Di Kedah Perlis Pulau Pinang
Apple Store Di Kelantan Terengganu Pahang Perak
Apple Store Di Selangor
Apple Store Di Kuala Lumpur
Apple Store Di Sabah Sarawak Putrajaya Cyberjaya
Apple Store Di Malaysia

Untuk membeli secara online, boleh klik link ini >> Official Apple Store Malaysia

Kedai di seluruh Malaysia yang jual barang jenama ini bukanlah kedai Apple sebenar, tetapi pihak yang diberi kebenaran untuk menjual secara sah.

Apple Premium Resellers adalah pihak yang diiktiraf oleh Apple Inc. untuk menyediakan khidmat pelanggan yang terbaik dengan memberi tumpuan kepada penyelesaian, perkhidmatan dan bantuan.
(Apple Premium Resellers have been recognised by Apple for providing superior customer service with a focus on Apple solutions, service and support.)

Apple Shops adalah rangkaian kedai rekaan Apple yang terletak dalam Apple Resellers terpilih. Kakitangan yang menerima latihan dari pihak Apple akan membantu anda untuk mencari penyelesaian yang tepat.
(Apple Shops are Apple-designed outlets located within selected Apple resellers and other retail shops. Many are staffed with Apple-trained experts who can help you to find the right solution for you.)

Apple Authorised Resellers adalah pihak yang dibenarkan untuk menjual barang keluaran Apple Inc.

. Share the

.

Halaman Gambar Menarik, <b>Pelik</b>, Artis Panas & Macam-Macam Lagi <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2014 10:49 PM PST

SWM Environment Sdn. Bhd. menggunakan jentera berteknologi terkini, beach comber dan beach buggy, bagi memastikan kawasan pantai di Port Dickson sentiasa dalam keadaan bersih dan selamat untuk para pengunjung.

SAMPAH-SARAP yang telah dikutip dibuang ke dalam sebuah lori terbuka untuk proses pelupusan.


BERBEZA dengan kunjungan ke Pantai Saujana, Port Dickson, Negeri Sembilan beberapa bulan sebelum ini, seorang suri rumah, Sarina Salleh dari Cheras, Kuala Lumpur mengakui terkejut melihat sekitar kawasan peranginan tersebut yang lebih bersih dan menarik berbanding dahulu.

Kedatangannya ke pantai tersebut baru-baru ini bersama ahli keluarganya adalah untuk menikmati pemandangan pantai, di samping beriadah untuk menenangkan fikiran daripada kesibukan kehidupan kota.

"Saya akan datang ke sini sekurang-kurangnya sebulan sekali. Saya sukakan Pantai Saujana kerana pantainya yang bersih, pasir yang memutih dan berasa selesa setiap kali membawa anak-anak untuk bermandi-manda dan barbeku.

"Anak-anak saya juga gemar ke sini kerana air laut yang bersih dan persekitaran yang sentiasa dijaga rapi," katanya ketika ditemui Kosmo! di Pantai Saujana baru-baru ini.

Sementara itu, seorang peniaga yang menjual pakaian dan peralatan pantai, Ahata Hamzah, 48, berkata, terdapat banyak perbezaan pada persekitaran pantai berkenaan sejak berniaga di situ tujuh tahun lalu.

"Ini jelas dilihat daripada aspek kebersihan. Sepanjang saya di sini, ada kalanya kedengaran keluhan pengunjung terhadap tahap kebersihan pantai ini.

"Mereka berasa tidak selesa mandi di laut kerana kerap terjumpa sampah-sarap seperti botol-botol plastik dan bekas polistirena di persisiran pantai," imbau beliau.

Kini, tambahnya, saya dapat menarik nafas lega kerana masalah ini telah dibendung secara berperingkat-peringkat mulai tahun lalu setelah mendapat kerjasama daripada semua pihak berkaitan.

"Keadaan yang lebih baik ini juga memberi kesan yang memberangsangkan kepada perniagaan saya," kata Ahata.

Pantai Saujana yang terletak di Batu Empat, Jalan Port Dickson merupakan sebuah pantai sepanjang 1.4 kilometer (km) yang bermula dari pusat peranginan popular, Avillion Beach Resort sehingga Pantai Cahaya Negeri.

Tumpuan pengunjung

Terkenal dengan persekitaran yang tenteram, pantai yang terbentang luas ini menjadi tumpuan pengunjung, khususnya pada hujung minggu dan cuti umum bagi melakukan aktiviti-aktiviti riadah seperti berkelah, sukan air dan bermain layang-layang.

Penyediaan kemudahan yang lengkap seperti tempat letak kereta, laluan pejalan kaki berturap, deretan gerai makanan dan kraftangan serta tandas awam yang bersih juga merupakan daya tarikan pengunjung ke pantai berkenaan.

Menyedari keperluan dan komitmen untuk sentiasa menambah baik mutu perkhidmatan, syarikat konsesi SWM Environment Sdn. Bhd. (SWM) telah memperkenalkan jentera berteknologi moden, beach comber dan beach buggy, bagi memastikan kawasan pantai di Port Dickson berada dalam keadaan bersih.

Perasmian penggunaan jentera itu telah disempurnakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Hasan di sebuah hotel terkemuka Port Dickson pada November lalu.

Jimat masa

Menurut Pengurus Besar Kumpulan SWM, Adnan Ibrahim, pengenalan jentera itu menjadikan Negeri Sembilan sebagai negeri pertama yang memperkenalkan perkhidmatan pembersihan pantai berteknologi di Malaysia.

JENTERA beach comber berupaya membersihkan permukaan pasir pantai sehingga kedalaman 15 sentimeter.


"Secara kebetulan pengenalannya seiring dengan Tahun Melawat Malaysia 2014, menambahkan lagi kepentingan penggunaan jentera ini dalam menyediakan satu destinasi percutian yang menarik bagi pengunjung di dalam dan luar negara.

"Jentera ini mampu mempercepatkan proses pembersihan pantai dan menjadikan kawasan lebih bersih berbanding penggunaan tenaga kerja manusia sebelum ini," katanya ketika ditemui di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Mampu membersihkan 2..8 hektar kawasan pantai, Adnan menambah, buat peringkat awal proses pembersihan hanya melibatkan tiga buah pantai iaitu Pantai Saujana, Pantai Bagan Pinang yang sejauh 1.5km dan Pantai Batu (1km) yang berada di bawah perkhidmatan syarikat konsesi berkenaan.

"Beach comber ini dikendalikan seorang pemandu. Ia dapat membersihkan kawasan pantai sehingga kedalaman 15 sentimeter dari permukaan pasir pantai untuk mengorek sampah dan hanyutan dari laut seperti plastik, kaca pecah, puntung rokok, tin minuman, ranting kayu, rumpai laut, daun kering dan batu-batu kecil.

"Setelah pasir pantai digemburkan bagi mengeluarkan sampah, mesin ini akan meratakan semula permukaan bagi keselesaan pengunjung," jelasnya.

Bagi kawasan kecil dan sempit pula, beach buggy akan digunakan untuk membersihkan kawasan tersebut.

Sekali imbas, jentera ini kelihatan sama seperti kenderaan pelbagai permukaan (ATV), namun ia berupaya untuk membersihkan seluruh kawasan pantai dalam masa satu hingga ke dua jam.

Menjelaskan proses-proses pembersihan terlibat menggunakan jentera berkenaan, Adnan berkata, pencakar sampah atau moldboard digunakan untuk memastikan kawasan tersebut dibersihkan dengan sempurna.

"Pencakar sampah yang terdiri daripada besi keluli tahan karat yang runcing diganti pada tali penghadang penyangkut jentera untuk mencakar sampah daripada permukaan pasir.

"Sampah yang telah dikutip akan memantul ke bahagian pemesong pencakar sampah yang terletak di bahagian belakang jentera dan disalurkan ke dalam corong longgokan sampah. Sampah berkenaan kemudian akan dibuang ke dalam sebuah lori untuk dibawa ke tapak pelupusan sampah di Bukit Palong, Lukut, Port Dickson," jelasnya.

Adnan berkata, jumlah sampah yang dikutip semasa proses pembersihan adalah kira-kira satu tan sehari.

Sehingga kini, SWM telah memiliki sebanyak enam unit jentera beach comber yang berharga RM380,000 seunit manakala terdapat 10 unit beach buggy yang melibatkan kos RM27,000 seunit.

Jadual pembersihan

Adnan berkata, kerja-kerja pembersihan pantai dilakukan seawal tujuh pagi yang biasanya memakan masa satu hingga ke dua jam untuk memastikan kawasan pantai benar-benar bersih dan selamat untuk orang ramai.

"Hari Isnin hingga Khamis adalah hari yang ditetapkan untuk menjalankan proses pembersihan pantai. Ia tidak dilakukan pada hari Jumaat hingga Ahad kerana mengganggu aktiviti riadah pengunjung, selain menjaga keselamatan orang awam," ujarnya lagi.

SWM yang dahulunya dikenali sebagai Southern Waste Management Sdn. Bhd. telah ditubuhkan pada tahun 1995.

Ia berperanan mengendalikan kerja-kerja pengurusan sisa pepejal dan pembersihan awam di zon selatan Semenanjung Malaysia iaitu Johor, Melaka dan Negeri Sembilan sejak 1996 secara interim.

Syarikat ini kemudiannya dilantik sebagai syarikat konsesi selepas Akta 2007 (Akta 672), Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam dikuatkuasa bermula 1 September 2011 oleh Kerajaan Persekutuan.

Percutian : Apa Yang Menarik <b>Di Johor</b> Bharu ? - UzairOthman.com

Posted: 28 Jan 2013 06:20 AM PST

Puchong-20130126-02488

Cuti semester kali ini tidak saya persiakan dengan membuat kerja yang pelik-pelik. Kali ini saya membuat keputusan untuk pergi makan angin bersama rakan saya di Johor Bharu dan Singapore. Percutian ini saya pergi selama 3 hari 2 malam yang melibatkan 2 tempat utama iaitu Johor Bharu dan Singapore. Saya memulakan perjalanan dari Kuala Lumpur dengan menaiki bas dari Terminal Bersepadu Selatan (TBS) di bandar Tasik Selatan. Saya telah menempah tiket online dan menaiki bas Mara Liner yang berharga Rm 63 ++ iaitu tiket pergi dan balik dari TBS ke Larkin Central.

IMG-20130126-02486

Ramai yang beratur panjang ketika saya ingin redeem tiket saya. Perjalanan saya yang bermula pada jam 10.30 pagi (26/1/2013) mengambil masa 4 jam 30 minit dengan menaiki bas ke Johor Bharu. Perjalanan yang jauh dan memenatkan tidak mematahkan semangat percutian saya. Mungkin ramai orang tertanya-tanya dan ada juga yang sudah tau apa yang menarik di Johor Bharu ini. Nanti saya akan tunjukkan kepada anda tempat-tempat yang saya pergi.

Plentong-20130126-02492

Setibanya saya di Larkin Central, saya sempat meninjau lokasi stesen bas ini dimana terdapat gerai-gerai kecil yang menjual pelbagai jenis barangan  seperti pakaian, aksesori dan bermacam lagi. Tidak dilupakan juga terdapat pelbagai makanan yang sedap-sedap disini seperti kuih muih, murtabak  dan otak-otak.

DSC_0020

Setelah tiba disana, saya meneruskan perjalanan bersama rakan saya ke Restoran Keluargaku Sayang. Dengan menaiki kereta rakan saya, kami tiba di sebuah restoran yang terkenal dengan Mi Bandung. Lokasi yang terletak di Tanjung Langsat ini menyediakan pelbagai jenis makanan yang terdiri daripada masakan melayu, makanan laut dan pelbagai lagi. Mi Bandung disini sangat sedap kerana ia terdapat pelbagai rencah dan saya amat menyukai rencah Udang. Kuah yang pekat serta menarik, membuatkan licin habis saya makan.

DSC_0011

Lokasi restoran yang terletak bersebelahan dengan Selat Tebrau ini memberikan permandangan yang menarik serta angin laut yang menuip membuatkan saya berasa tenang disini. Suasana kampung dan kehidupan nelayan disini membuatkan saya teruja dan gembira kerana dapat berehat setelah penat menaiki bas.

DSC_0004

Gambar diatas inilah Mi Bandung yang saya maksudkan. Menarik bukan? kemain besar lagi udang yang dijadikan rencah ini. Harga Mi Bandung ini dianggarkan berharga Rm 6.

IMG-20130127-02506

Seterusnya saya singgah ke The Zone iaitu lokasi Bebas cukai yang menjual pelbagai jenis barangan import dengan kadar harga yang murah disebabkan pengelakkan cukai. Lokasi The zone ini terletak beberapa kilometer dari Pintu masuk utama Malaysia-Singapore dan anda pastikan akan nampak signboard the zone disekitar jalan menuju ke Singapore.

Plentong-20130127-02507

Disini saya sempat membeli beberapa buah tangan untuk keluarga. Saya membeli coklat dengan kadar harga yang murah dan ternyata ia lebih murah dari Langkawi kerana barangan import akan datang ke Singapore dahulu dan barulah ke Pelabuhan Klang dan Penang.

Plentong-20130127-02508

selepas beli coklat dekat The Zone, saya sempat meluangkan masa untuk berada di persisiran Teluk Danga. Dari situ juga saya dapat melihat pintu masuk Malaysia-Singapura iaitu C.I.Q dan Woodlands.  Hampir 30 minit di sana, saya meneruskan perjalanan ke Gerai Makanan Kacang Pool Haji.

Plentong-20130127-02501

Di gerai ini, saya diperkenalkan oleh rakan saya dengan makanan terkenal disini iaitu Kacang Pool. Saya juga dimaklumkan gerai ini hanya satu-satunya gerai yang menjual Kacang Pool. Ia terletak di bersebelahan Balai Bomba Larkin iaitu terdapat sebuah food court. Begitu ramai orang datang makan disini dan bersyukur kami jumpa kedai ini dan merasa juga saya nak makan.

Plentong-20130127-02504

Kacang Pool terdiri daripada roti, telur dan sambal ayam yang dimasak dengan kacang. Harga bagi satu set Kacang Pool ini adalah Rm 4.

Plentong-20130127-02505

Gambar diatas inilah sambal yang anda akan cicah dengan roti.

Plentong-20130127-02502

 minuman yang saya pilih adalah Sirap Bandung Ais yang berharga Rm 2.

2013-01-26 21.22.05

setelah kenyang makan, tiba masa untuk berjalan lagi, kali ini saya ke Kulai kerana nak window shopping di Johor Premium Outlets (JPO) . Perjalanan yang mengambil masa 30 minit dari JB yang melalui lebuhraya Kulai-desaru ini.

DSC_0030

JPO merupakan tempat menjual barangan berjenama yang popular dan ia dijual dengan kadar yang murah berbanding di kedai biasa. Ramai pelancong dan rakyat Malaysia datang kesini untuk membeli belah. Ia dibuka dari jam 10 sehingga 10 malam dan lokasi yang agak jauh dari JB ini adalah sesuai pergi di waktu petang.

DSC_0032

Setelah penat berjalan di bandaraya Johor Bharu selama seharian, tiba masa untuk tidur dan merehatkan diri kerana keesokan paginya saya akan bertolak ke Singapura. Saya telah menempah sebuah bilik single Bed yang berharga Rm 50 semalam. Boleh dikatakan murah juga la berbading dengan hotel-hotel yang lain. Saya bermalam di Okid Hotel , Taman Johor Jaya, JB. Lokasi kira-kira 10 minit daripda pintu masuk singapura ini adalah sesuai untuk saya kerana ia akan menjimatkan masa untuk kesana.

DSC_0038

Bilik saya ini terdapat Aircond, TV , meja solek dan bilik air. Walaupun kecil tapi puas hati juga kerana semuanya cukup untuk saya. Ditambah pula dengan katil yang besar, ia cukup selesa  . Malam – malam tengok cite indonesia dan best juga cerita dia orang ni..apa-ap pun good night la ye..hehe..

* Saya akan sambung perjalanan percutian saya ke Singapura pada post akan datang .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

OutSyed The Box: Rats !! USM Board Of Dinosaurs Wakes Up After <b>...</b>

Posted: 12 Oct 2013 02:00 AM PDT

  • Emergency meeting to discuss HUSM rat problem
  • KOTA BARU: USM board of governors is calling for an emergency meeting at the USM campus hospital (HUSM) to look into the severity of the rat infestation there.
  • Board chairman Tan Sri Dr Zulkefli A. Hassan said the meeting would be held tomorrow and the hospital director had been told to be ready.
  • "We also want to know what remedial measures have been taken by the hospital management. The meeting is to deliberate on the infestation problem and to find an effective solution as soon as possible,'' he said.
  • The Star had exposed the serious rat and mice infestation problem in the hospital, with the suspended ceilings among the infested areas.
  • It is learnt that sewer rats from an adjacent business centre had also "migrated" to the hospital through sewer tunnels. 
  • infestation is said to have gone on for 10 years !
  • Health Ministry has ordered the Kelantan Health Department to investigate the rat infestation at HUSM immediately.

Well we must congratulate The Star for arriving at the scene after 10 years. Imagine if The Star had not reported this matter - the rat problem would have gone on until Wawasan 2020 and beyond.

Deputy Minister of Education YB Kamalanathan (whom I met again just a few days ago at our favorite restaurant in PJ) said he was shocked at the rat infestation problem at the HUSM in Kota Bharu. 

Actually I am shocked that YB Kamal is shocked. In Malaysia most things are shocking. So there is really nothing to be shocked about anymore.  

In Malaysia, I will be shocked if there are no rats. 

I will be shocked if there are no roofs of buildings falling down. 

I will be shocked if the Prime Minister knows what he is saying and 

I will be totally shocked if the rasuah types do not win the UMNO elections.  

There are so many shocking things happening in Malaysia that they simply do not shock me anymore. In fact I have become numb towards shock. What about you folks? Do you still suffer shocks?

Are you shocked when a Minister's unemployed son buys an RM7.2 Million house and his father says 'So what?' Dont be shocked. This is the run of things in Malaysia.

Are you shocked when RM360 million is siphoned out of a poor peoples' fund to buy Harley Davidson and Porsches? I am not shocked at all. And the 'Kau' says 'Kam sa dau' ("I dont know" in Vietnamese).

So I am shocked when YB Kamal said that he was shocked about the 10 year rat infestation problem.  Folks, Dr Mahathir retired as our Prime Minister 10 years ago. 

Anyway lets get back to more shocking news. After 10 years of rat infestation, the Board of Governors of the HUSM has called for an emergency meeting. They say the "hospital director had been told to be ready".   Folks, here is a picture of the hospital director getting ready for the meeting :

Here is a picture of a member of the HUSM Board of Dinosaurs :

While you are checking up on the rats, can the HUSM Board of Dinosaurs also check and see if the nurses know how to extract blood from the patients on the first try? Try to avoid pricking the patients five times or six times. Three times is better than five times but still painful. If you can get it done on the first attempt that would be best.

Is the Board of Governors of HUSM Kubang Kerian aware of that problem as well? Dont be shocked. I am not shocked. 

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 comments