Promosi "Simply Sedap" - Rasa Hidangan Asli Johor Di Restoran ... - Makanan di Johor

Blog Admin | 00:39:00 | 0 comments

Promosi "Simply Sedap" - Rasa Hidangan Asli <b>Johor Di</b> Restoran <b>...</b> - Makanan di Johor


Promosi "Simply Sedap" - Rasa Hidangan Asli <b>Johor Di</b> Restoran <b>...</b>

Posted: 27 May 2014 11:08 PM PDT

Hidangan klasik Malaysia banyak dipengaruhi oleh gaya memasak berbilang etnik penduduk Melayu, Cina, India, Peranakan, Serani, dan masyarakat pribumi di Semenanjung dan Malaysia Timur – dan oleh itu, ia mewujudkan pecahkan rasa yang pelbagai dan kompleks. Teh Tarik Place menawarkan anda dengan promosi "Simply Sedap"  iaitu tentang makanan Malaysia yang kaya dengan tradisi. Antara makanan yang ada di dalam promosi "Simply Sedap" yang ditawarkan adalah

nasi-ambeng

Nasi Ambeng (RM12.90)
Ini merupakan juadah perayaan Malaysia-Jawa untuk berkongsi makan beramai-ramai kerana ia biasanya dihidangkan dalam dulang bulat besar, dilapis dengan sehelai daun pisang. Di Teh Tarik Place, Nasi Ambeng boleh dinikmati sebagai satu hidangan, dan dihidangkan dengan beras wangi, bersama-sama dengan lauk lazat termasuk mee goreng mamak, ayam masak merah atau ayam masak kicap, serunding kelapa , pajeri nenas dan ikan masin.

laksa-johor

Laksa Johor (RM8.50)
Kisah lagenda mengatakan bahawa Sultan Abu Bakar menemui spageti Bolognese apabila beliau mengembara ke Itali. Sekembalinya ke Malaysia, beliau meminta tukang masak menggantikan sos Bolognese dengan sup ikan, dan ia telah menjadi satu hidangan yang kerap untuk upacara diraja. Di Teh Tarik Place, anda boleh menikmati Laksa Johor dihidangkan dengan spageti dengan gaya Melayu dengan sup yang diperbuat daripada pes ikan, pelbagai jenis herba, cili dan rempah.

mee-rebus

Mee Rebus (RM7.50)
Mee Rebus muncul apabila peniaga-peniaga India telah bergerak melalui negara ini, dan menjual makanan di jalan-jalan daripada dua periuk yang dibawa dengan mereka. Makanan ini telah menjadi popular dan selalu dihidangkan di restoran. Dengan kuah kacang pedas, mee kuning dihidangkan dengan cili, sayur-sayuran, telur rebus keras, dan juga cucur rangup goreng, udang dan ayam.

rojak-pasembor

Rojak Pasembor (RM7.50)
Dikenali sebagai rojak India, ini merupakan hidangan kegemaran tempatan tradisional yang dijual di atas motosikal yang telah diubahsuai menjadi dapur mudah alih. Di Teh Tarik Place, Rojak Pasembor dihidangkan dengan tauhu goreng, timun dan telur rebus keras, bersama kuah kacang.

Untuk maklumat lanjut, layari :

Website: http://www.tehtarikplace.my/

Facebook: https://www.facebook.com/tehtarikplace

Lokasi restoran Teh Tarik Place:

  • Ground floor, The Curve, Mutiara Damansara

  • Ground floor, Empire Shopping Gallery, Subang Jaya

  • Lower ground floor, 1Utama Shopping Centre, Petaling Jaya

  • Ground floor, Sooka Sentral, Kuala Lumpur

  • 3rd floor, IOI Mall, Puchong Jaya

  • Level 2, Paradigm Mall, Kelana Jaya

  • Lower ground & ground floor, Sunway Pyramid, Petaling Jaya

  • Level 2, Setia City Mall, Bandar Setia Alam

  • Ground floor, Bangi Gateway Shopping Complex, Bandar Baru Bangi

Category: ,

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 comments