12 Lokasi Makanan Sedap Di Batu Pahat, Johor. Boleh Buat Anda ... - Makanan di Johor

Blog Admin | 01:09:00 | 0 comments

12 Lokasi <b>Makanan</b> Sedap <b>Di</b> Batu Pahat, <b>Johor</b>. Boleh Buat Anda <b>...</b> - Makanan di Johor


12 Lokasi <b>Makanan</b> Sedap <b>Di</b> Batu Pahat, <b>Johor</b>. Boleh Buat Anda <b>...</b>

Posted: 08 Nov 2015 05:25 PM PST

Nota Editor: 12 lokasi makanan sedap di Batu Pahat ini telah dikongsikan oleh Amalina Is di Facebook group. Kami kongsikan semula di sini dengan izin daripada penulis. Semoga ia boleh dijadikan rujukan buat anda yang sukakan food hunting.

Kalau tanya pasal Batu Pahat, serius tak tahu nak suggest tempat menarik untuk dilawati selain shopping kat Air Hitam tu dan Pantai Minyak Beku. Terbaru, Taman Botani Sri Medan yang baru je dirasmikan hari ni. So belum berpeluang nak explain apa yang best kat sana.

Tapi, kalau orang tanya pasal jjcm kat Batu Pahat ni, serius 2 hari 1 malam tak cukup nak cover semua. Dari asam pedas, sampai goreng pisang. Ada je port yang best ikut selera masing-masing. So, kat bawah ni ada disertakan beberapa port makanan terbaik sekitar Batu Pahat. Maaf, gambar nasi beriani takde. Selalu tak ingat nak ambil gambar. Hehe.

  1. Roti Tampal Pak Omar, Taman Bukit Perdana
    makan-sedap-batu-pahat-1

Roti canai memang makanan biasa, tapi tekstur roti pakcik ni memang lembut rasa macam terbang ke langit ke tujuh. Haha! Lokasi terkini kat corner lot, sederet 7Eleven kat Taman Perdana tu. Rasanya cuma bukak hujung minggu sahaja.

2. Asam Pedas Mak Limah

makan-sedap-batu-pahat-2

Asam Pedas Mak Limah, sederet KFC bandar. Dibuka pagi. Selalu kitorang makan sarapan kat sini pukul 10 pagi. Jimat tak payah lunch lepas tu. Kombo biasa rutin: asam pedas ikan merah, telur dadar, kobis goreng. Memang terbaikkk!

3. Nasi Lemak tepi Parit Dobi, Taman Sri Kenangan

makan-sedap-batu-pahat-3

Benda yang paling awesome selain sambal yang sedap adalah ikan masin cinonet tu! Actually tak tahu nama kedai tu, tapi kitorang panggil nasi lemak parit sebab lokasinya tepi parit.

5. Magnum Ice Cream, Weis Cafe Taman Flora

makan-sedap-batu-pahat-4

Magnum Ice Cream, Weis Cafe Taman Flora. Area Square One sana tu. Cafe hipster yang baru bukak rasanya. Ada lagi beberapa cafe hipster area ni. Belum sempat nak try.

6. Nasi Lemak Che Chom

makan-sedap-batu-pahat-5

Nasi Lemak Che Chom yang viral haritu. Beratur panjang gila. Kalau tengah kebulur mohon jangan datang. Mau lebih sejam beratur sini. Yang menarik pasal nasi lemak ni selain sotong saiz king tu, adalah epal hijau sebagai pengganti timun.

7. Yong Tau Fu, Tasik Y

makan-sedap-batu-pahat-6

Yong Tau Fu, Tasik Y. Chinese style sebab ada sup dan dimakan dengan sos. Kalau tempat lain makan dengan kuah coklat dan kacang hancur tapi takde kuah. Memang wajib try kalau datang Batu Pahat.

  1. Mee Racun Gearbox, Jalan Sultanah

makan-sedap-batu-pahat-7

No 1 favorite mee racun in BP. Dibuka daripada petang sampai malam. Stok selalu limited. Kalau dah habis awal, diorang tutup kedai awal.

8. Nasi Lemak Mak Yah, Lowpiak/ Taman Nira.

makan-sedap-batu-pahat-8

Nasi lemak ni memang terbaik. Lagi mantap kalau korang order sekali dengan sup tauhu. Memang cap jempol!

9. Cendol Akbar, Jalan Engan

makan-sedap-batu-pahat-9

Cendol ni dulu RM1.00. Sekarang RM1.20. Tapi memang sedap. Style makan macam touch n go. Order, makan, bangun bagi orang lain duduk pulak. Bukan tempat melepak sebab ada cendol sahaja.

10. Nasi Ayam Hamid, Parit Yaani

makan-sedap-batu-pahat-10

Dari tol Yong Peng, belok kiri. Kedai terletak betul-betul tepi jalan sebelah kanan selepas traffic light masjid biru.

11. Mee Udang, Tasek Merdeka

makan-sedap-batu-pahat-11

Bukak petang sampai malam. Udang memang fresh dan manis! Sebelum buang kepala, sila sedut air udang yang manis tu!

12. Tempe Tauhu Goreng, Dewan Jubli Intan

makan-sedap-batu-pahat-12

Dibuka hanya pada hari bekerja sahaja. Pukul 6.30petang ke atas. Selalu missed tempat ni sebab Sabtu die tak bukak. Makanan goreng pun sedap kat sini!

LIKE dan FOLLOW Vocket di Facebook serta Instagram

<b>Johor</b> Pengeluar <b>Makanan</b> Utama Negara | Muafakat <b>Johor</b>

Posted: 15 Jul 2014 11:57 PM PDT

TITIK SENTUHAN BAJET JOHOR 2016
  TITIK SENTUHAN   BAJET NEGERI JOHOR DARUL TA'ZIM TAHUN 2016   Inklusif, Lestari dan Sejahtera Untuk Johor   TERAS PERTAMA: MENGUTAMAKAN KESEJAHTERAAN RAKYAT AGENDA 1: PROJEK KEHIDUPAN  Rumah Mampu Milik Johor (RMMJ) 1. Pengambil alihan tanah untuk dijadikan tapak...
BAJET JOHOR 2016
Klik Link Di Bawah Untuk Muat Turun Teks Ucapan Penuh Bajet Johor 2016 & Titik Sentuhan Bajet Johor 2016   TEKS UCAPAN BAJET JOHOR 2016 TITIK SENTUHAN BAJET JOHOR 2016 
UCAPAN BAJET JOHOR 2016 OLEH YAB MENTERI BESAR JOHOR
UCAPAN BAJET NEGERI JOHOR DARUL TA'ZIM TAHUN 2016   INKLUSIF, LESTARI DAN SEJAHTERA UNTUK JOHOR   OLEH:   YANG AMAT BERHORMAT DATO' MOHAMED KHALED BIN NORDIN MENTERI BESAR JOHOR     PERSIDANGAN DEWAN NEGERI JOHOR BERTARIKH 19 NOVEMBER 2015  ...
SURVEY BAJET 2016 : PERPADUAN KAUM, MUAFAKAT JOHOR
Johor terkenal dengan slogan 'Bangsa Johor' yang merupakan asas perpaduan kaum di Johor.  Selain itu, Kerajaan Negeri juga komited dalam melaksanakan konsep Muafakat Johor yang menjadi asas kepada polisi sosial kerajaan negeri.  Justeru, adakah anda mempunyai sebarang cadangan untuk terus...
SURVEY BAJET 2016 : WARISAN DAN BUDAYA
Melahirkan masyarakat yang berbudaya bukan suatu tugas yang mudah. Begitu juga untuk memastikan khazanah dan warisan Negeri Johor terus terpelihara. Adakah anda mempunyai sebarang pandangan dan cadangan bagi memastikan nilai budaya dan khazanah warisan negeri Johor terus terpelihara?
SURVEY BAJET 2016 : AGENDA PEMERKASAAN WANITA
Peranan wanita dalam pembangunan ekonomi negeri tidak pernah dipandang enteng oleh Kerajaan Negeri.  Justeru, apakah cadangan anda bagi memastikan keterlibatan golongan wanita dalam pembangunan ekonomi agar terus diperkasakan?
SURVEY BAJET 2016 : PEMBANGUNAN ISLAM
Dalam mengecapi kemodenan, Kerajaan Negeri tidak akan sesekali mengabaikan tanggungjawab untuk pembangunan syiar Islam di negeri ini.  Beberapa pembaharuan baharu telah diperkenalkan melalui Bajet 2015 antaranya kenaikan gred dan gaji guru-guru agama Johor, selain pemberian elaun tambahan kepada guru-guru KAFA...
SURVEY BAJET 2016 : PENDIDIKAN DAN KEMAHIRAN
Pendidikan adalah pemangkin kepada mobilisasi sosial setiap individu. Pendidikan juga merangkumi aspek akademik dan kemahiran. Salah satu inisiatif Kerajaan Negeri dalam merencanakan pembangunan pendidikan dan kemahiran adalah melalui penubuhan Hab Kemahiran Johor (Johor Skills Hub) di Kulai.  Kewujudannya kelak bukan...
SURVEY BAJET 2016 : EKONOMI ( PEMBANGUNAN USAHAWAN, PELUANG PEKERJAAN DAN INKLUSIVITI )
Kerajaan Negeri percaya pertumbuhan ekonomi seharusnya bersifat inklusif dan adil. Polisi dan dasar yang direncanakan oleh Kerajaan Negeri juga harus sentiasa bersifat pro-rakyat.  Untuk itu, pelbagai inisiatif telah dilakukan antaranya dengan menubuhkan Entrepreneur Development Centre (EDC) yang menjadi pusat sehenti...
SURVEY BAJET 2016 : KESEJAHTERAAN HIDUP, KOS SARA HIDUP, KESELAMATAN DAN KEBAJIKAN
Kerajaan Negeri Johor sentiasa peka dan prihatin terhadap cabaran yang dihadapi oleh rakyat di negeri ini kerana berdepan dengan peningkatan kos sara hidup, terutamanya mereka yang tinggal di bandar. Pada pandangan anda, apakah inisiatif atau langkah yang boleh diperkenalkan oleh...

Category:

About GalleryBloggerTemplates.com:
GalleryBloggerTemplates.com is Free Blogger Templates Gallery. We provide Blogger templates for free. You can find about tutorials, blogger hacks, SEO optimization, tips and tricks here!

0 comments